Page 187 - Revista6
P. 187

Cooper, Sarah. “Box Office Analysis 2015: Spain.” Screen,   con mayor número de espectadores y con mayor re-

 2015.  Web. 9 mayo 2020,  www.screendaily.com/  caudación.” Boletín Informativo 2015, www.culturay-

 box-office/box-office-analysis-2015-spain/5097092.  deporte.gob.es/dam/jcr:f6882c46-5cea-47e9-98ee-


 article.         6a89bafd746c/33-largos-esp-rec-esp.pdf.




 Dabashi, Hamid. Can Non-Europeans Think? Zed Books,   —. “Recaudación y espectadores Cine Español año 2016,”

 2015.            www.culturaydeporte.gob.es/dam/jcr:eaac15fa-93b4-

                  4b84-83aa-06344d02e05c/recaudacion-espectado-


 Dayan, Daniel. “The  Tutor-Code of Classical Cinema.”   res-cine-espanol-2016.pdf.

 Film Quarterly, vol. 28.n° 1, 1974, pp. 22-31.

         Kaplan, E. Ann. Looking for the Other: Feminism, Film, and


 Dorfles, Gillo y John Machale. Kitsch. An Anthology of Bad   the Imperial Gaze. Taylor and Francis, 2012.

 Taste. Studio Vista, 1969.

         Kinder, Marsha. Blood Cinema: The Reconstruction of Na-

 Elena, Alberto. La llamada de África: estudios sobre el cine co-  tional Identity in Spain. University of California Press,

 lonial español. Bellaterra, 2010.  1993.





 Fernández-Figares Romero de la Cruz, María Dolores. La   Kjellman-Chapin,  Monica.  “The  Politics  of  Kitsch.”  Re-

 colonización del imaginario: imágenes de África. Uni-  thinking Marxism, 2010.


 versidad de Granada, 2003.

         Knight, Deborah. “Why  We Enjoy Condemning Senti-

 Gabás, Luz. Palmeras en la nieve. Booket, 2019.  mentality: A Meta-Aesthetic Perspective.”  Journal of

                  Aesthetics and Art Criticism / American Society for Aes-

 Holland, Jonathan. “‘Palm Trees in the Snow’ (‘Palmeras en   thetics. 1999, pp. 411-20.


 la Nieve’): Film Review.” Hollywood Reporter. 2016.

 Web. 9 mayo 2020, www.hollywoodreporter.com/re-  Kupfer, Joseph. “The Sentimental Self.” Canadian Journal

 view/palm-trees-snow-palmeras-en-858300.  of Philosophy, vol. 26, n° 4, 1996, pp. 543-60.





 Instituto de la Cinematografía y de las Artes Audiovisuales   Lejos de África. Dirigida por Cecilia Bartolomé. Buena Vis-

 (ICAA). “Largometrajes españoles exhibidos en 2015   ta International Spain, 1996.






 186                                                                                                          187
 Revist a  de  al ce s XXI                                            Número  6 , 2024
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192