Page 232 - Revista4
P. 232
antropoloxía e interesado neste tema— un elemento de Bandas como Habelas Hainas, Sacha na Horta, As
cohesión no “ritual” da manifestación ou concentración e, Punkiereteiras, Flow do Toxo, A banda da loba, The Tetas
sobre todo, un xeito de potenciar —de sublimar, diría eu— Van ou De Vacas, ademais, por suposto, de mulleres como
a emoción necesaria en cada unha das persoas implicadas e Sés, Uxía Senlle, Guadi Galego, Alba María, Ugía Pedreira,
no grupo para que a forza non decaia, ou polo menos dure Pauliña... son só algúns exemplos dunha longa listaxe de
o máximo posible. E por último, pero en absoluto menos grupos de mulleres ou liderados por mulleres que fan da
importante, é evidente que a música —sempre alegre, forte, súa música e a súa palabra un arma máis na loita contra
animada— nestes actos de protesta axuda a levantar o ánimo, o andazo que é o machismo e ó mesmo tempo contra a
a facer do acto tamén unha festa da reivindicación, a facer invisibilización da muller.
máis soportable a causa pola que se está alí protestando, A aparición de proxectos como Músicas Galegas Ilustradas
de maneira que non se caia facilmente no pesimismo, que ou Irmandiñas, música en pé de festa, asociacións ou
nunca é bo compañeiro da protesta, da mobilización social colectivos como Mulleres da Industria da Música, Músicas
e política. ao vivo ou Mulleres Galegas Kañeras non fai máis que
Todo isto que veño de expoñer podería resumirse ou constatar unha tendencia cara á consolidación da presenza
sintetizarse nas palabras atribuídas a Emma Goldman “Se da muller no mundo da música en Galiza e un avance cara
non podo bailar, a túa revolución non me interesa” ou nas á fin da súa invisibilización. 5
de Vicent Andrés Estellés “Non te limites a contemplar
estas horas que agora chegan. Baixa á rúa e participa. Non A política e a lingua. O caso galego.
poderán nada diante dun pobo unido, alegre e combativo”
(Estellés). Calquera que coñeza un mínimo a cuestión política,
Un último apunte sobre este tema lévame a facer referencia territorial e lingüística do Estado español sabe que Galiza
a un feito que considero non só obxectivo senón facilmente é unha das Comunidades Autónomas recoñecidas como
comprobable, e é que na última década foi máis que evidente ‘nacionalidades históricas’, cunha cultura e unha historia
—e motivo de celebración!— o aumento exponencial de propias e diferenciadas —o que non quere dicir totalmente
novas bandas de música formadas exclusivamente ou na súa separadas— do resto de Comunidades Autónomas ou
maioría por mulleres e que teñen —polo menos en gran territorios do Estado español e, sobre todo, cunha lingua
medida— como leitmotiv nas súas cancións e/ou discurso
a defensa e reivindicación do feminismo e a denuncia 5
https://musicasgalegasilustradas.com | https://asociacionmim.com |
contra o machismo en xeral e contra a violencia machista http://musicasaovivo.gal | https://www.facebook.com/Mulleres-Gale-
en particular. gas-Ka%C3%B1eras-914013445290719
232 233
Revist a de alces XXI Número 4 , 2019-2020