Page 227 - Revista4
P. 227

Retranca, bravú, festa.  sexo que se facía bastante evidente nos concertos e festivais

         nos que participaban estes grupos.

 Dun lado —e sen querer caer en tópicos— temos unha   Na miña opinión, o éxito deste estilo musical afastou,


 cuestión  comunmente  aceptada  como  intrínseca  ó  pobo   ocultou ou, cando menos, minimizou durante anos a

 galego, como é a retranca, unha suposta sátira e/ou ironía   presenza e repercusión, entre o público novo, doutros

 implícita no noso sentido do humor, aplicable a case calquera   estilos e grupos que si avogaban pola implicación política e

 contexto ou situación, pero máis notable cando se quere   social dende as súas letras e/ou dende os seus discursos, se

 facer, adrede, certa burla de alguén ou algo.  ben é certo que algúns grupos —os menos— conseguiron


 Esta  retranca, mesturada cunha irreverencia extrema   axuntar as dúas cousas —festa e denuncia—, como no caso

 e case sen límites (punk?) e un certo toque de rock rural   dos Diplomáticos de Monte Alto.

 desembocou a principios dos ‘90 no chamado rock bravú,   Durante moito tempo —e isto inda ocorre hoxe en día!—,

 que tanto éxito tivo —e inda ten— en Galiza, con grupos   cando facía falla música para apoiar protestas políticas ou


 como Os Diplomáticos de Monte Alto, e Herdeiros da Crus,   sociais, a maior parte de grupos que facían acto de presenza

 entre moitos outros.   para colaboraren desinteresadamente coa súa música eran

 Se ben é certo que ó mesmo tempo outros grupos como   cantautores e grupos que xa levaban anos dando guerra.

 Siniestro Total ou as Killer Barbies —e moitos outros que   Isto acontecía e facíase evidente en multitude de citas,


 ficaron no ámbito underground sen acadar unha sona   como nas manifestacións do Día da Patria Galega ou en

 semellante— tiraban polo punk, eu diría que en Galiza o   favor da lingua galega, en concentracións de protesta contra

 rock bravú é o estilo musical de noso que máis xente moveu   certas medidas políticas ou contra as guerras das últimas

 e que máis tempo perdurou —ata a actualidade—.  décadas, en apoio do sector industrial, mariñeiro ou gandeiro,


 Unha gran cantidade dos temas dos grupos contiñan letras   contra as políticas europeas en materia de inmigración, ou

 irreverentes pero sen apenas denuncia ou crítica social e   no caso con máis repercusión en Galiza, o da catástrofe

 política. Nesas letras abundaban historias banais mesturadas   medioambiental causada polo Prestige e a marea negra en

 con alcohol ou outras drogas, sexo, festa e cun predominio   2002, onde podiamos atopar nomes como os de Emilio Cao,


 dunha linguaxe groseira que se adaptaba ben a un tipo de   Fuxan os Ventos, A Roda, A Quenlla, inda que nalgún caso

 público sedento precisamente dese tipo de diversión banal,   concreto, como o dos Concertos Expansivos contra a Marea

 “festeira” e cunha tendencia á mestura de alcohol, drogas e   Negra, tamén participaran grupos como Os Diplomáticos

         de Monte Alto ou Siniestro Total.


             Xunto con eses cantautores e grupos había tamén en
 ra/festival-da-poesia-defendese-do-ataque-do-pp-ser-independentis-

 ta-non-delito/20190614111939080803.html  moitas ocasións, hai que dicilo, unha listaxe de grupos de





 226                                                                                                          227
 Revist a   de   alces XXI                                    Número  4 , 2019-2020
   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232