Page 233 - Revista4
P. 233

antropoloxía e interesado neste tema— un elemento de   Bandas como Habelas Hainas, Sacha na Horta, As

 cohesión no “ritual” da manifestación ou concentración e,   Punkiereteiras, Flow do Toxo, A banda da loba, The Tetas

 sobre todo, un xeito de potenciar —de sublimar, diría eu—   Van ou De Vacas, ademais, por suposto, de mulleres como


 a emoción necesaria en cada unha das persoas implicadas e   Sés, Uxía Senlle, Guadi Galego, Alba María, Ugía Pedreira,

 no grupo para que a forza non decaia, ou polo menos dure   Pauliña... son só algúns exemplos dunha longa listaxe de

 o máximo posible. E por último, pero en absoluto menos   grupos de mulleres ou liderados por mulleres que fan da

 importante, é evidente que a música —sempre alegre, forte,   súa música e a súa palabra un arma máis na loita contra

 animada— nestes actos de protesta axuda a levantar o ánimo,   o andazo que é o machismo e ó mesmo tempo contra a


 a facer do acto tamén unha festa da reivindicación, a facer   invisibilización da muller.

 máis soportable a causa pola que se está alí protestando,   A aparición de proxectos como Músicas Galegas Ilustradas

 de maneira que non se caia facilmente no pesimismo, que   ou Irmandiñas, música en pé de festa, asociacións ou

 nunca é bo compañeiro da protesta, da mobilización social   colectivos como Mulleres da Industria da Música, Músicas


 e política.  ao  vivo ou  Mulleres  Galegas Kañeras non  fai máis  que

 Todo isto que veño de expoñer podería resumirse ou   constatar unha tendencia cara á consolidación da presenza

 sintetizarse nas palabras atribuídas a Emma Goldman “Se   da muller no mundo da música en Galiza e un avance cara

 non podo bailar, a túa revolución non me interesa” ou nas   á fin da súa invisibilización. 5


 de  Vicent Andrés Estellés “Non te limites a contemplar

 estas horas que agora chegan. Baixa á rúa e participa. Non   A política e a lingua. O caso galego.

 poderán nada diante dun pobo unido, alegre e combativo”

 (Estellés).  Calquera que coñeza un mínimo a cuestión política,


 Un último apunte sobre este tema lévame a facer referencia   territorial e lingüística do Estado español sabe que Galiza

 a un feito que considero non só obxectivo senón facilmente   é unha das Comunidades Autónomas recoñecidas como

 comprobable, e é que na última década foi máis que evidente   ‘nacionalidades históricas’, cunha cultura e unha historia

 —e motivo de celebración!— o aumento exponencial de   propias e diferenciadas —o que non quere dicir totalmente


 novas bandas de música formadas exclusivamente ou na súa   separadas— do resto de Comunidades Autónomas ou

 maioría por mulleres e que teñen —polo menos en gran   territorios do Estado español e, sobre todo, cunha lingua

 medida— como leitmotiv nas súas cancións e/ou discurso

 a  defensa  e  reivindicación  do  feminismo  e  a  denuncia   5

           https://musicasgalegasilustradas.com | https://asociacionmim.com |
 contra o machismo en xeral e contra a violencia machista   http://musicasaovivo.gal | https://www.facebook.com/Mulleres-Gale-

 en particular.   gas-Ka%C3%B1eras-914013445290719






 232                                                                                                          233
 Revist a   de   alces XXI                                    Número  4 , 2019-2020
   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238