Page 229 - Revista4
P. 229
música tradicional ou folk sen moita sona ou coñecidos en e case única na provincia de Ourense; con connotacións
círculos máis pequenos e de ámbito local que sempre estaban rituais totémicas de culto á divindade primaveral, ás árbores
dispostos a achegar a súa música para a causa. e á fertilidade, un dos trazos característicos do seu ritual é
Galiza é coñecida por ser unha das rexións cun número a tradición de escribir coplas compostas ad hoc coas que se
extraordinario de festivais de música ó longo de todo o critica duramente e se fai burla, ironicamente, de persoas e/
ano —sobre todo se contamos festivais de entrada libre e ou feitos do eido político, social, eclesiástico, nomeadamente
gratuíta—, nomeadamente nos meses de verán. A realidade, da propia localidade ou dun ámbito máis global (concello,
porén, é que, en proporción, a cantidade de festivais con carga provincia, país...). 4
política ou social —é dicir, cunha ideoloxía distinguible e Así, e malia ser un evento local con pouca ou nula
reivindicada claramente dende a organización— son bastante repercusión fóra da cidade de Ourense, o caso do FIB é,
escasos, por non dicir minoritarios. O Festival da Poesía dende o meu punto de vista, paradigmático se falamos de
no Condado, en Salvaterra de Miño e —obviamente— o música nos movementos sociais, pois a súa estrutura non
Festigal (festival que se celebra co gallo do Día da Patria deixa de ser un altofalante para a crítica e a denuncia política
Galega, o 25 de xullo) son algunhas das excepcións máis implícita e explícita a través da música, algo que non moi a
coñecidas. Isto, porén, non significa que non haxa grupos miúdo ten lugar.
implicados política e socialmente. Unha cousa é que apenas Teñamos en conta que en España houbo e hai hoxe en día
haxa festivais ou grandes eventos cunha definida carga artistas e outras persoas non públicas na cadea, pendentes de
política, social ou ideolóxica, e outra cousa son os grupos ou xuízo, condenadas e/ou fuxidas da xustiza ou —no mellor
bandas. En Galiza abundan os grupos de música, de tódolos dos casos— censuradas por, literalmente, escribiren letras
estilos posibles, dende o metal á música tradicional, nos que de cancións (Valtonic, César Strawberry de Def Con Dos...)
a implicación social e política se fai patente tanto nas súas ou twits con chistes ou mensaxes contra a Coroa (Cassandra
letras como no seu discurso dende enriba do escenario. Vera, Arkaitz Terrón, Ernest Bru...).
Hai pouco, nun concerto doutro grupo ben coñecido
Festa si, compromiso tamén. en Galiza formado a partir dun suposto partido político
“froilanista”, cuxas letras falan case exclusivamente da
O caso do FIB ó que facía referencia ó principio é outro casa real española en clave crítica e satírica, un dos seus
caso excepcional, que entronca directamente con parte integrantes queixábase —evidentemente, de xeito irónico—
da filosofía que subxace na tradición da festa d’Os Maios.
Os Maios —resumindo moito— é unha celebración galega
de orixe ancestral que perdurou dunha maneira especial 4 https://gl.wikipedia.org/wiki/Festa_dos_maios
228 229
Revist a de alces XXI Número 4 , 2019-2020