Page 231 - Revista4
P. 231

de que, a pesar das letras das súas cancións, ninguén   As xornadas de loita arredor do 8M (Día da Muller)

 (léase policía, xustiza...) lles facía caso...   dos anos 2018 e 2019 foron algo excepcional en toda

 A cousa tería (só) graza se non fose que, como diciamos,   España —e Galiza non foi unha excepción— en canto


 houbo e hai xente na cadea ou condenada por iso, por   á  mobilización  feminista,  acadando  este  movemento  o

 escribir ou cantar cancións con ese tipo de letras.  recoñecemento, a nivel internacional, de referente mundial

         nesta loita e nas convocatorias de protestas, manifestacións


 Manifestacións e concentracións. Militancia e implicación.  ou concentracións.
             Pois ben, en todas estas protestas, manifestacións e


 Hai moita xente que pensa, dun xeito pesimista, que en   concentracións hai algo que raramente muda: en todas elas


 España en xeral e/ou en Galiza en particular, a implicación e   podemos ver—e sobre todo escoitar—grupos de persoas con

 mobilización política da xente descendeu drasticamente, que   instrumentos musicais apoiando e facendo máis fortes—e

 xa ninguén vai ás manifestacións ou secunda as folgas...  Habería   máis amenas—esas mobilizacións. Numerosos grupos de

 moito que falar e analizar sobre isto, pero a realidade —a miña   percusións, gaitas, pandeiretas (volvo agora ó caso concreto

 realidade, se máis non— é que nos últimos anos a frecuencia   de  Galiza) e  outros instrumentos  apoian e  acompañan


 e número de manifestacións e, sobre todo, de concentracións   habitualmente este tipo de actos e, obviamente, fano sempre

 que teñen lugar no meu ámbito máis achegado é moi alto.   dende unha opción militante, voluntaria e implicada.

 Manifestacións e concentracións contra as políticas   A música convértese, nestes actos de protesta e denuncia,

 austericidas (españolas  e europeas) durante  e despois da   nun xeito de elevar o volume das mesmas, de dar máis


 última “crise económica”, contra os desafiuzamentos que   repercusión,  de dar  máis visibilidade e efectividade ós

 deixaban persoas na rúa e un aumento de persoas que se   slogans, de atraer a atención das persoas que non están

 suicidaban por padecelos, contra os recortes en materia de   directamente implicadas no propio acto e, sobre todo, dos

 dereitos sociais, laborais e incluso de liberdade de expresión   medios de comunicación, coas súas cámaras e micrófonos


 e manifestación (Lei “Mordaza”), contra ataques LGTBIQ-  agardando polo “golpe de efecto” que acompañe a noticia.

 fóbicos, contra a (falta de) resposta da Unión Europea   Non podemos esquecer que vivimos na era do espectáculo

 ou as súas políticas ante as crises migratorias e o drama   mediático, na que se non saes na TV non existes; e iso é

 dos/das refuxiados/as, ou contra a violencia machista e   válido tamén —para ben ou para mal— para a cuestión das


 os feminicidios... Cuestións todas elas que fixeron, como   protestas sociais e políticas.

 dicimos, que milleiros e milleiros de persoas se botasen   Pero a música dentro das manifestacións e concentracións

 ás rúas en numerosas ocasións nesta última década para   é —dende o meu punto de vista como músico que participou

 protestar e berrar.  como tal nunhas cantas, pero tamén como estudante de






 230                                                                                                          231
 Revist a   de   alces XXI                                    Número  4 , 2019-2020
   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236