Page 149 - Revista6
P. 149
Obras citadas Brown, Nicholas. Autonomy: The Social Ontology fo Art un-
der Capitalism. Duke University Press, 2019.
Aguilar, José. Las estrellas del destape y la transición: el cine es-
pañol se desnuda. T&B Editores, 2012. Camporesi, Valeria y Jara Fernández Meneses. “Ma-
king Sense of Genre: The ‘Quality Thriller’ as a Ve-
Aguilar Fernández, Paloma. Memoria y olvido de la guerra hicle to Revise a Controversial Past in Recent Spani-
civil española. Alianza, 1996. sh Cinema”. Studies in European Cinema, vol. 15, nº
2-3, 2018, pp. 198-214. Web. 22 abr. 2021. DOI:
Archibald, Rick. The War that Won’t Die: The Spanish Civ- 10.1080/17411548.2018.1442696
il War in Cinema. Manchester University Press, 2012.
Delgado, María. “Film of the Week: Marshland”. Sight
Artime Omil, Manuel. España. En busca de un relato. Dy- & Sound. 7 agos. 2015. Web. 18 mar. 2021, www2.
kinson, 2016. bfi.org.uk/news-opinion/sight-sound-magazine/re-
views-recommendations/film-week-marshland.
Audiovisual 451. “La isla mínima fue la película española
de mayor repercusión internacional en 2015”. 26 jun. del Valle, Yolanda. “En España no estamos preparados para
2016. Web 17 ene. 2022, www.audiovisual451.com/ hablar de la corrupción”. Legal Compliance. Web. 18
la-isla-minima-fue-la-pelicula-espanola-de-mayor-re- abr. 2021, www.legalcompliancespain.com/en/ex-
percusion-internacional-en-2015. periencias-en-compliance/rodrigo-sorogoyen-direc-
tor-de-el-reino/.
Barker, Jesse. “Alberto Rodríguez’s La isla mínima (2014):
Visual Intertexts and Spain’s Ecosystem of Violence”. Deveny, Thomas. Cain on Screen: Contemporary Spanish Ci-
Bulletin of Hispanic Studies, nº 97, 2020, pp. 615-634. nema. Scarecrow Press, 1999.
Benet, Vicente. “Tracing the Past, Dealing with the Pres- Egea, Juan. Filmspanism: A Critical Companion to the Study
ent: Notes on the Political Thriller in Contemporary of Spanish Cinema. Routledge, 2020.
Spanish Cinema”. Contemporary Spanish Cinema and
Genre, editado por Jay Beck y Vicente Rodríguez Or- El hombre de las mil caras. Dirigida por Alberto Rodríguez,
tega. Manchester University Press, 2008, pp. 122-132. Netflix, 2016.
148 149
Revist a de al ce s XXI Número 6 , 2024