Page 81 - Revista4
P. 81

Fernández Conde, Sheila. Agora entramos nós: Voces Ceibes e   gham School.’” Journal of Youth Studies, vol. 14, no. 3,

 a canción protesta galega. Universidade de Santiago de   2010, pp. 245-59.

 Compostela, 2018.

         Hall, Stuart, y Tony Jefferson, editores. Resistance Through


 Fernández Rego, Fernando. Unha historia da música en Ga-  Rituals: Youth Subcultures in Post-war Britain. Routle-

 licia. Editorial Galaxia, 2019.  dge, 2006.




 Fouce, Héctor. “El futuro ya está aquí”: Música pop y cambio   Hebdige, Dick. Subculture: The Meaning of Style. Routled-


 cultural en España. Madrid 1978-1985. 2002. Univer-  ge, 1979.

 sidad Complutense de Madrid, tesis doctoral.

         Herreros, Roberto e Isidro López. El estado de las cosas de


 Fraga, Xan. “Voces Ceibes e a censura franquista”. Grial:   Kortatu: Lucha, fiesta y guerra sucia. Lengua de trapo,

 Revista galega de cultura, 173, 2007, pp. 82-99.  2013.




 Furness, Zack. “Introductions.” Punkademics. The Basement   Hesmondhalgh, David. “Subcultures, Scenes or  Tribes?

 Show in the Ivory Tower, editado por el mismo autor.   None of the Above.” Journal of Youth Studies, vol. 8,


 Minor Compositions, 2012.  no. 1, 2005, pp. 21-40.




 Fuxan os Ventos. Fuxan os Ventos. Philips, 1977.  Jameson, Fredric. Teoría de la postmodernidad. Trotta, 1998.





 Gabilondo, Joseba. “Towards a Postmodern History of Bas-  Kasmir, Sharryn. “From the Margins: Punk Rock and the

 que Poetry: On Orality and Performance (From bert-  Repositioning of Ethnicity and Gender in Basque

 sopaperak of the Carlist Wars to Radical Rock and the   Identity.” Basques in the Contemporary World: Migra-

 Poetry of K. Uribe).” EGAN, 2009, pp. 1-47.  tion, Identity, and Globalization Vol. 1-Basque Culture,


                  editado por W. A. Douglass, C. Urza, L. White, y J.

 García-Soler, Jordi. La nova cançó. Edicions 62, 1976.  Zulaika, 2000, pp. 178-204.




 Griffin, Christine Elisabeth. “The trouble with class: resear-  Kyrou, Ariel. Techno Rebelde: Un siglo de músicas electróni-


 ching youth, class and culture beyond the ‘Birmin-  cas. Traficantes de Sueños, 2006.









 80                                                                                                            81
 Revist a   de   alces XXI                                    Número  4 , 2019-2020
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86